Sla navigatie over

Een klacht? Help!

Samen sterk

Wat uw klacht ook is, het Adviespuntvan uw regionale Zorgbelangorganisatie kan u op verschillende manieren begeleiden. Afhankelijk van wat u zelf kunt doen helpt de Adviespunt medewerker u verder bij de zaken waarbij u hulp nodig heeft. Dat kan zijn: het opstellen van de klachtbrief, het voorbereiden op de zitting met de klachtencommissie of eventueel met u mee gaan naar de klachtencommissie.

Liever anoniem?

U kunt bij het Adviespunt van de regionale Zorgbelangorganisatie ook anoniem een klacht melden, zonder dat u verdere stappen hoeft te  ondernemen. Hierdoor krijgt het Adviespunt een beeld van knelpunten in de zorg en staat het sterker in overleg met overheid en instanties. Elke klacht die binnenkomt, draagt dus bij aan verbetering van de zorg!

U heeft een klacht over de gezondheidszorg. U wilt weten waar u de klacht kunt  indienen?  Of u heeft hulp nodig bij het indienen van de klacht? Het Adviespunt van uw regionale Zorgbelangorganisatie kan u verder op weg helpen en u informeren over patiëntenrechten, regelgeving, klachtmogelijkheden en trajecten. En de hulp is gratis!

Lees verder als u een klacht heeft over:

Ondersteuning nodig?

Het Adviespunt van uw regionale Zorgbelangorganisatie biedt hulp. Het Adviespunt geeft u informatie over de gezondheidszorg. Daarnaast adviseert en ondersteunt het Adviespunt u kosteloos bij het indienen van uw klacht.

 

Hoe vindt u een Adviespunt bij u in de buurt? Bel: 0900 - 243 70 70 (€ 0,10 per minuut) of ga naar www.adviespuntzorgbelang.nl

Adviespunt Zorgbelang

Ervaringen van zorgconsumenten

[...] Meneer J. heeft een traplift aangevraagd bij de gemeente. Hij heeft een machtiging ondertekend waarmee informatie kan worden opgevraagd bij zijn huisarts.  Die weigert om een verklaring af  te geven omdat dat tegen zijn beroepscode zou zijn om medische gegevens van patiënten door te geven. Heeft de huisarts gelijk?

Pagina afdrukken