Zorgbelang Nederland

 

Overweegt u een klacht in te dienen?

Als u niet tevreden bent over de behandeling of verzorging die u krijgt, kunt u een klacht indienen. Of het nu een instelling betreft of een zelfstandig gevestigde zorgverlener: de zorgaanbieder is verplicht uw klacht volgens bepaalde regels te behandelen. Het Adviespunt Zorgbelang kan u daarbij ondersteunen.
Lees meer over de procedures bij Een klacht? Help!

Zoek uw zorgaanbieder en meld uw ervaringen

Zorgkaart Nederland, van patiëntenfederatie NPCF, biedt een onafhankelijk overzicht van het zorgaanbod in Nederland. Deze website biedt u tevens de gelegenheid om uw zorgverlener en/of een zorgorganisatie (ziekenhuis, praktijk, zorgcentrum) te waarderen. Hiermee helpt u andere bezoekers die op zoek zijn naar een zorgverlener.

Liever een gesprek? Pak de telefoon!

Staat uw zorgaanbieder er niet bij of vindt u het prettiger om uw ervaring telefonisch door te geven? Dan kunt u uw ervaring ook melden bij het Adviespunt van de regionale zorgbelangorganisatie. Hoe vindt u een Adviespunt bij u in de buurt? Bel: 0900 - 243 70 70 (€ 0,10 per minuut) of kijk op Adviespunt Zorgbelang.

Adviespunt Zorgbelang

Bij het Adviespunt Zorgbelang kunt u terecht met uw vraag of klacht over de zorg. Onze medewerkers kennen uw patiëntenrechten en de zorgsector in iedere regio. U kunt het regionale Adviespunt Zorgbelang telefonisch bereiken via:

0900 243 70 70 (€0,10 per minuut).

Lees verder

 

Voor iedereen die onder de Wet Langdurige Zorg (WLZ) valt biedt Zorgbelang sinds 1 maart gratis onafhankelijke cliëntondersteuning. De cliëntondersteuners zijn bereikbaar via: 0900 243 81 81 (alleen uw gebruikelijke belkosten).

Stuur een e-card!

Stuur een e-card

Uw relaties attenderen op Zorgbelang? Met uw hulp kunnen we belangen in de zorg beter behartigen.
Stuur een e-card!